-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- AstroEnergy sp. z o.o. z siedzibą w Gorzowie Wielkopolskim, ul. Walczaka 112, 66-400 Gorzów Wielkopolski, KRS 0000739857, zwany dalej jako AE lub „Gwarant”, niniejszym udziela gwarancji jakości na towary i usługi montażowe instalacji fotowoltaicznych z oferty AE, a nabywane przez Klienta na podstawie odrębnych umów, o ile umowy te nie zawierają innych postanowień, zwaną dalej „Gwarancją Własną” lub „GW”.
- W wykonywaniu obowiązków gwarancyjnych pośredniczyć mogą wyłącznie podmioty upoważnione przez Gwaranta.
- Z uprawnień gwarancyjnych korzystać może wyłącznie Klient, który nabył kompletną instalację wraz z montażem bezpośrednio od Gwaranta lub jego upoważnionego przedstawiciela. W pozostałych przypadkach gwarancja nie obowiązuje.
- Warunkiem gwarancji jest niewykonywanie przez klienta żadnych samodzielnych prób usunięcia awarii elementów objętych niniejszą gwarancją.
-
ZAKRES OCHRONY GWARANCYJNEJ
-
- Okres ochrony Gwarancji Własnej wynosi 10 lat i liczy się od dnia zakończenia prac montażowych przez AE.
- GW obowiązuje na terenie Polski.
- Odpowiedzialność z tytułu Gwarancji Własnej obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w instalacji i jej elementach.
- Odpowiedzialność gwarancyjna obejmuje jakość elementów i urządzeń instalacji oraz jakość montażu.
-
-
OBOWIĄZKI GWARANTA
- W przypadku stwierdzenia wady elementu lub urządzenia Gwarant zobowiązuje się do:
-
- a) wykonania naprawy lub wymiany wadliwego elementu/urządzenia na wolny od wad,
- b) zwrotu ceny – wyłącznie w przypadkach wyraźnie wskazanych w niniejszej Gwarancji Własnej;
-
- Świadczenia w postaci naprawy lub wymiany mogą nastąpić według wyboru Gwaranta z użyciem części, elementów, urządzeń nowych lub używanych, o podobnych parametrach, które umożliwią przywrócenie funkcjonalności instalacji. Wszelkie wymienione przez Gwaranta elementy instalacji przechodzą na własność Gwaranta.
- Gwarant rozpatrzy reklamację w terminie 21 dni od daty zgłoszenia. W przypadku, jeżeli rozpatrzenie reklamacji lub wykonanie świadczeń z Gwarancji Własnej będzie wiązało się z opóźnieniem, Gwarant w terminie 21 dni od daty zgłoszenia reklamacji zawiadomi Klienta o powodach opóźnienia w rozpatrzeniu reklamacji i przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Gwarant spełni świadczenie gwarancyjne w terminie 30 dni od daty udzielenia odpowiedzi na reklamację. Termin ten może ulec przedłużeniu po uprzedniej notyfikacji Klientowi.
- W przypadku stwierdzenia wady elementu lub urządzenia Gwarant zobowiązuje się do:
-
UPRAWNIENIA GWARANCYJNE KLIENTA
- W celu skorzystania z niniejszej gwarancji Klient zobowiązany jest w przypadku ujawnienia wady do:
-
-
- a) niezwłocznego zgłoszenia reklamacji w terminie do 3 dni od daty ujawnienia się wady wraz ze wskazaniem, czy domaga się rozpatrzenia reklamacji na zasadach Gwarancji Własnej, czy też realizuje uprawnienia z rękojmi; w przypadku braku określenia reżimu odpowiedzialności przez Klienta Gwarant zakwalifikuje reklamację jako zgłoszoną w ramach Gwarancji Subsydiarnej;
- b) zgłoszenia reklamacji na jeden ze wskazanych sposobów:
-
-
-
- – za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: serwis@astroenergy.pl
-
-
-
- – telefonicznie na numer 796 462 002
-
-
- wraz z wyborem sposobu odbioru odpowiedzi na reklamację; w przypadku nieokreślenia sposobu odbioru odpowiedzi Gwarant może zastosować tę samą drogę kontaktu, jaką Klient dokonał zgłoszenia reklamacji;
-
- wraz ze zgłoszeniem Klient zobowiązany jest kompleksowo opisać problem, w miarę konieczności dołączyć zdjęcia oraz wszelkie dokumenty niezbędne do wykonywania praw z Gwarancji Własnej,
- Klient zobowiązany jest udostępnić instalację oraz umożliwić demontaż elementów w celu dokonania oględzin lub czynności gwarancyjnych na każde żądanie Gwaranta.
- W celu skorzystania z niniejszej gwarancji Klient zobowiązany jest w przypadku ujawnienia wady do:
-
OGÓLNE WYŁĄCZENIA OCHRONY
- Ochroną gwarancyjną na zasadach GW nie są objęte wady wynikające z:
-
- a) niestosowania się Klienta do instrukcji;
- b) uszkodzeń fizycznych,
- c) zdarzeń losowych,
- d) nieprzestrzegania przez Klienta obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie bhp oraz energii elektrycznej,
- e) ingerencji w elementy lub urządzenia przez Klienta lub inne osoby, w tym dokonywanie modyfikacji, samodzielnych napraw, napraw przez podmioty nieupoważnione przez Gwaranta,
- f) zmiany miejsca położenia instalacji,
- g) z jakichkolwiek przyczyn, jeżeli doszło do przeniesienia własności lub posiadania instalacji na inne osoby,
- h) z jakichkolwiek przyczyn, jeżeli doszło do usunięcia, zmiany, zamazania oznaczeń lub numerów seryjnych.
-
- Odpowiedzialność Gwaranta w ramach GW ograniczona jest do wysokości uiszczonej przez Klienta ceny za nabytą instalację. Ograniczenie obowiązuje dla sumy wszystkich zgłaszanych wad niezależnie od ich liczby w całym okresie gwarancyjnym, aż do wyczerpania tej wysokości. Do obliczenia wartości danego świadczenia gwarancyjnego stosuje się ceny brutto części, urządzeń i elementów oraz aktualnie stosowane (na dzień zgłoszenia wady) stawki robocizny i innych kosztów wykonawczych Gwaranta.
- Ochroną gwarancyjną na zasadach GW nie są objęte wady wynikające z:
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Gwarancja Własna nie wyłącza i nie ogranicza uprawnień Klienta z tytułu rękojmi ustawowej za wady fizyczne i prawne.
- Wszelkie spory dotyczące realizacji Gwarancji Własnej poddane będą pod sądy właściwe dla umowy o wykonanie instalacji.